Spelregels memory -
- Geef elke leerling een kaartje.
- De leerling gaat op zoek naar zijn partner.
- Samen lossen ze de vraag op. (geven hulp of krijgen hulp)
- Let op de notatie!
- De docent controleert het antwoord.
- Goed => nieuw kaartje. Fout =>korte instructie/ tip en dan hestellen of nieuw kaartje.
Deze les duurt 50 minuten.
* extra: Laat de leerlingen ook de oppervlakte van de driehoek uitrekenen.
__________________________________________________________________
Tips voor de docent -
- Zorg dat er steeds setjes uit gedeeld worden, zodat elke leerling ook inderdaad een partner vindt.
- Als er nieuwe kaartjes gegeven worden, geef dan beide leerlingen een zelfde soort kaartje (driehoek of vraag).
- Zorg dat de leerlingen niet te lang hoeven te wachten op hun partner. Dit doe je door vraag en driehoek bij elkaar op een stapel te leggen en ze zo vlak na elkaar uit te geven. Door een groepje dat een nieuw kaartje komt halen een zelfde soort kaartje te geven, voorkom je dat ze weer samen een groepje vormen. Zo komt iedereen steeds met een ander samen te werken.
- Laat de leerling ook de kaartnummers opschrijven, zo zien ze snel of ze een kaartje al gehad hebben.
- gebruik eventueel het invulblad voor de leerlingen.
- download eventueel de PP voor de uitleg in de klas.
__________________________________________________________________
Maak jouw eigen website met JouwWeb